Βορειοδυτικά!

Εντυπώσεις, σημειώσεις, παρατηρήσεις, εμπειρίες και συζητήσεις γύρω από τη μετανάστευση στη βόρεια Ευρώπη...

Στον ολλανδικό ΟΑΕΔ (UWV)

Κείμενο - Επιμέλεια: Σωκράτης

Αυτή ήταν η τέταρτή μου ανάρτηση στο ipernity, στις 23 Ιουνίου 2009. Είχα συμπληρώσει δύο εβδομάδες από τότε που δηλώθηκα για στον δήμο και περίμενα μόλις πάω εκεί να με δεχτούν άμεσα. Όμως, μου είπαν ότι χρειάζεται πρώτα να έχω δηλωθεί στο ολλανδικό κράτος, να μου έρθει το χαρτί με το BSN και ύστερα θα πρέπει να πάω εκεί να μου κλείσουν ραντεβού με έναν σύμβουλο. Κάτι που έγινε τελικά μετά από ενάμισο μήνα. Οφείλω να τονίσω εδώ ότι σε αυτήν την περίοδο της κρίσης ο ΟΑΕΔ δεν με βοήθησε όσο θα περίμενα πριν έναν χρόνο. Απλά με συμβούλευσαν πράγματα που ήδη γνώριζα και μου πρότειναν να μάθω ολλανδικά. Τώρα πλέον γνωρίζω, ότι ο ΟΑΕΔ θα "παλέψει" να σου βρει δουλειά όταν είσαι στο ταμείο ανεργίας ή λαμβάνεις κάποιο "κοινωνικό επίδομα" από το κράτος. Όταν, όμως, είσαι εκτός Ολλανδίας, για αυτούς δεν έχεις ακόμα δικαιώματα. Πρέπει να εργαστείς κάποιον καιρό όπου βρεις, αλλά πάντα νόμιμα και με χαρτιά, για να σε "λογαριάσουν".

Σήμερα πήγα στον ολλανδικό ΟΑΕΔ. Βρήκα τη διεύθυνση και το κτίριο μέσω του google earth και ξεκίνησα για το Sloterdijk (τέρμα του τραμ 12). Ουσιαστικά έψαχνα την υπηρεσία CWI, αλλά μετά από αρκετή αναζήτηση διαπίστωσα ότι έχει καταργηθεί και πλέον έχει ενταχθεί στο UWV. Η ιστοσελίδα είναι στο www.werk.nl, αλλά είναι στα ολλανδικά.

Στην UWV του Amsterdam μου εξήγησαν ότι επειδή είμαι γραμμένος στο Zaandam θα πρέπει να πάω στην αντίστοιχη υπηρεσία του εκεί δήμου. Έτσι και έγινε. Στη UWV του Zaandam μίλησα με έναν ευγενέστατο υπάλληλο, στην αγγλική γλώσσα, ο οποίος μου είπε ότι θα πρέπει πρώτα να μου έρθει το BSN στο σπίτι και έπειτα θα δικαιούμαι ως δηλωμένος πολίτης να ζητήσω υποστήριξη. Σε δύο εβδομάδες θα έχω το BSN, οπότε και θα μπορώ να επισκεφτώ ξανά το UWV και να ρωτήσω για θέσεις εργασίας.

Ταυτόχρονα με την απόδοση του BSN μου θα πρέπει να επισκεφτώ και την ιστοσελίδα www.digid.nl, όπου εκεί θα λάβω και τον προσωπικό μου αριθμό digID (digital ID). Αυτός ο αριθμός είναι ο αντίστοιχος BSN, αλλά για όλες τις δικτυακές συναλλαγές με το δημόσιο. Μόλις έχω τον digID θα μπορώ να μπω στην ιστοσελίδα www.werk.nl και από εκεί να δηλωθώ απευθείας στον ολλανδικό ΟΑΕΔ. Αμέσως μετά μπορώ να τους τηλεφωνήσω και να κλείσω ραντεβού για να συναντηθώ με έναν ειδικό σύμβουλο σε περίπου δύο εβδομάδες από τότε. Ο σύμβουλος θα δει το βιογραφικό μου, θα εκτιμήσει τις δυνατότητές μου και θα με καθοδηγήσει για να βρω εργασία ή για να αποκτήσω προσόντα που μου λείπουν σε σχέση με αυτά που απαιτεί το επαγγελματικό στερέωμα.

Ξέρω, είναι λίγο πολύπλοκα, αλλά θα δείξει ο χρόνος αν αξίζουν όλα αυτά...

FORUM

FORUM
MOFEU.eu: Το επίσημο forum του Βορειοδυτικά!

Προβολές της σελίδας

Βορειοδυτικοί!

Ειδήσεις (Ευρώπη)

Blogs! (Benelux)

Ελληνική ενημέρωση