Βορειοδυτικά!

Εντυπώσεις, σημειώσεις, παρατηρήσεις, εμπειρίες και συζητήσεις γύρω από τη μετανάστευση στη βόρεια Ευρώπη...

ipernity: Επιτέλους μου ήρθε το BSN! (9 Ιουλίου 2009)

Κείμενο - Επιμέλεια: Σωκράτης

Αυτή ήταν ακόμα μια ανάρτησή μου στο ipernity, στις 9 Ιουλίου 2009. Τότε, μου είχαν έρθει τα χαρτιά και επιτέλους είχα δηλωθεί στον ολλανδικό κράτος. Αυτό είναι το πρώτο τεράστιο βήμα. Από τη στιγμή που δηλώνεσαι έχεις δυνατότητα να ψάξεις νόμιμα για εργασία και φυσικά και να ασφαλιστείς. Έχεις σχεδόν όλες τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των Ολλανδών κατοίκων. Εκτός, βέβαια, από τη βασική οικονομική υποστήριξη για να επιβιώσεις. Αυτήν την δικαιούσαι μετά από τρεις μήνες και εφόσον έχεις εργαστεί. Τώρα, το πώς θα εργαστείς και το πώς θα επιβιώσεις, είναι κάτι που θέλει και τύχη και κυνήγι.
Με το χαρτί αυτό πήγα στην τράπεζα και άνοιξα αμέσως λογαριασμό. Και αυτό, γιατί στην Ολλανδία όλες οι οικονομικές συναλλαγές από αυτές με το κράτος έως και η πλειοψηφία στο σούπερ μάρκετ γίνονται τραπεζικά.

Μετά από τέσσερις εβδομάδες, όπως μου είχε ειπωθεί από τον υπάλληλο του δήμου, έχω επιτέλους το πολυπόθητο BSN στα χέρια μου. Από αυτήν τη στιγμή είμαι μπορώ να έχω συναλλαγές με το ολλανδικό κράτος, δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Αμέσως μπήκα στην ιστοσελίδα http://www.digid.nl και δημιούργησα και έναν ηλεκτρονικό λογαριασμό digID για τις ηλεκτρονικές μου συναλλαγές με το ολλανδικό κράτος, όπως συναλλαγές με την εφορία κλπ. Η ιστοσελίδα είναι στα ολλανδικά, αλλά ας είναι καλά η μετάφραση του Google.

Το επόμενο βήμα είναι να δημιουργήσω έναν τραπεζικό λογαριασμό. Θα πάω μάλλον στην ING ή στην RABOBANK αύριο.

Όσο για την εργασία, θα κλείσω ραντεβού με τον υπάλληλο του ΟΑΕΔ και θα φροντίσω να πάω στα uitzendbureau της περιοχής μου. Τα περισσότερα από αυτά ζητάνε να γνωρίζεις ολλανδικά, σε ένα επίπεδο τύπου level 2 (το level 4 είναι το proficiency, το 2 πρέπει να είναι lower). Η οικονομική ύφεση ακόμα καλά κρατάει και τα πράγματα είναι πιο σφικτά.

Συμπεραίνω, πως αν κάποιος θέλει να μεταναστεύσει στην ολλανδία, θα πρέπει να ξεκινήσει από πριν κάποια μαθήματα ολλανδικών. Μέσα σε τρεις μήνες θα έχει μάθει αυτά που χρειάζονται για την ομαλή του εισαγωγή στην ολλανδική κοινωνία.

FORUM

FORUM
MOFEU.eu: Το επίσημο forum του Βορειοδυτικά!

Προβολές της σελίδας

Βορειοδυτικοί!

Ειδήσεις (Ευρώπη)

Blogs! (Benelux)

Ελληνική ενημέρωση